Copiii se bucură foarte mult de compania unui animal și mai mult decât atât, îl ajută în devoltarea lui ulterioară. Dezvoltarea fizică, socială, emoțională și cognitivă a unui copil pot fi încurajate prin interacțiunea pe care o are cu animalul de companie!
Având un animal de companie copilul învață faptul că există și alte ființe, nu doar oamenii, care sunt demne de respect și care ne pot oferi mult în ceea ce privește latura afectivă. Copilul trebuie învățat că, a avea un animal de companie este o responsabilitate pe care trebuie să și-o asume fiecare membru al familiei.
Un cățel sau o pisică au nevoie de mai multă îngrijire comparativ cu un pește într-un acvariu sau o pasăre care stă în colivie, iar acestea nu trebuie considerate ca fiind „jucării” ci mai degrabă ca „prieteni de companie și de joacă” pe care este necesar să îi și respectăm!
DEZVOLTARE FIZICĂ
Ph. D. Sheryl Dickstein, Director al Educației umane pentru ASPCA, susține faptul că, animalele de companie oferă un impuls copilului pentru practicarea abilităților motorii. Există beneficii fizice legate de activitatea motorie pe care o poate avea copilul alături de un animal de companie: ies împreună la plimbare, se joacă, îi pune de mâncare…
DEZVOLTARE SOCIALĂ
Mai ales pe copii, animalele de companie îi pot ajuta în ceea ce privește socializarea. Copiii sunt mai predispuși în a interacționa cu alți copii care au un animal de companie. Astfel, un animal de companie poate facilita socializarea unui copil mai retras și îl va ajuta să își facă prieteni de joacă.
DEZVOLTARE EMOȚIONALĂ
Într-un studiu publicat de Eleonora Gullone de la Universitatea Monash (Australia) se evidențiază că a avea un animal de companie îi poate ajuta pe copii să fie mai populari și îi ajută să-și dezvolte empatia foarte mult. Copiii care cresc împreună cu un animal de companie își dezvoltă capacitățile empatice, de a citi și de a învăța ulterior comportamentul altor oameni, tocmai pentru că de la o vârstă fragedă au fost învățați să observe comportamentele fizice și psihologice (dificil de interpretat) ale animalelor în preajma cărora au trăit.
DEZVOLTARE COGNITIVĂ
În cazul în care ai decis că dorești să îi cumperi copilului un animal de companie, dar nu știi exact ceea ce și-ar dori, ajută-l sau lasă-l să caute singur ceea ce i-ar plăcea. Astfel își îmbunătățește cunoștințele și va descoperi ce fel de animal s-ar potrivi cu tipul lui de personalitate.Dacă copilul își dorește un cal dar locuiți într-un apartament sau nu aveți posibilități financiare, explicați copilului că ar fi mai indicat să se îndrepte mai degrabă spre a alege un cățel, o pisică sau orice animal considerați că ar fi potrivit pentru a-l ține în casă. Dacă deja aveți un animal de companie, îndrumați-vă copilul să citească mai mult despre „prietenul său”, cum ar fi originea lui, cum ar putea fi dresat, ce i-ar place să mănânce, despre sănătatea și îngrijirea acestuia.
PERICOL PENTRU SĂNĂTATE? NICIDECUM!
În studiul „Bolile tractului respirator în primul an de viață: Efectul contactului cu câinii și pisicile”, publicat de Academia Americană de Pediatrie, s-au făcut cercetări pe 397 de copii finlandezi. După cercetări multiple, copiii care aveau acasă un câine erau considerabil mai sănătoși comparativ cu cei care nu erau în contact cu un câine. Ba mai mult, copiii care au fost în contact cu un câine sau o pisică acasă, au avut o rată mult mai scăzută în a face otită, au avut nevoie mai puțin de antibiotice și o rată mai scăzută în bolile respiratorii infecțioase, comparativ cu copiii care nu au avut astfel de contacte.Într-un studiu publicat în JAMA Pediatrics în noiembrie 2015 autorii susțin faptul că, expunerea la câini și animale de fermă în timpul primului an de viață reduce riscul de astm la copiii de 6 ani. Acestă informație poate fi de ajutor familiilor în procesul de luare a deciziei cu privire la oportunitatea și momentul în care să-și expună proprii copii la animalele de companie.
Psiholog clinician – psihoterapeut
Eliza – Geanina Cogian
Copierea sau reproducerea fără menționarea sursei este strict interzisă!